Lippisten ja urheiluvaatteiden markkinajohtajan tarina alkoi vuonna 1920. Saksalainen maahanmuuttaja ja ammattitaitoinen käsityöläinen Ehrhardt Koch aavisti tilaisuuden suunnitella uudelleen ja kehittää muotipäähinealaa. Niinpä hän lainasi siskoiltaan rahaa aloittaakseen ja perusti New Yorkissa yrityksen nimeltä New Era Cap Co. Tuolloin baseball ei ollut vielä kukoistuskaudella. Vasta noin vuonna 1932 baseball alkoi saavuttaa todellista suosiota. Kaksi vuotta myöhemmin New Era voitti suuren sopimuksen Cleveland Indiansin kanssa, ja ensimmäinen baseball-lippis syntyi. Ei kestänyt kauan, ennen kuin New Era oli ainoa yritys, joka valmisti MLB:n huippupesäpalloliigan joukkueille lippiksiä, jotka ovat yhä tänä päivänä osa jokaisen joukkueen peliasua. Tänä aikana myös ikoninen baseball-lippis sai uudistuksen, ja saatat tuntea sen nykyään nimellä 59FIFTY.
80-luvulla tuli käännekohta, ja New Era -lippikset eivät enää jakaneet lippiksiä vain urheilujoukkueille, vaan ne alkoivat myydä niitä myös urheilufaneille, ja baseball-lippiksien käytön buumi oli alkanut. Kaikki käyttivät niitä, jopa ne, jotka eivät olleet baseball-faneja tai jotka eivät asuneet kaupungissa tai osavaltiossa, jossa pelattiin baseballia. Kun New Era laajeni 00-luvun alussa, siitä tuli suosittu kaikkialla maailmassa, ja nykyään ei ole ketään, jolla ei olisi kotonaan vähintään yhtä New York Yankessin logolla varustettua lippistä.
Nykyään New Eralla on yli 500 lisenssiä logon käyttöön, mukaan lukien NBA-, MLB-, NHL- ja NFL-joukkueet, ja siitä on tullut joukkueiden lippiksien yksinoikeusvalmistaja ja -myyjä. Footshopista löydät lähinnä Major League Baseball -joukkueiden lippiksiä ja vaatteita, mutta myös Chicago Bulls tai Los Angeles Dodgers -joukkueaiheisia vaatteita ja lippiksiä.
Suosituimpia lippismalleja ovat New Era 9Forty tai New Era 9Fifty. Mutta et voi mennä pieleen myöskään New Era 39Thirty -myssyn kanssa.
Näytä kaikki New Era tuotteet