Renzo Rosso perusti Dieselin vuonna 1978 ja hänen visionaan oli luoda innovatiivisia farkkutuotteita. Tuotemerkin nimi sai inspiraationsa silloisesta öljykriisistä, joka teki dieselistä vaihtoehtoisen energian symbolin. Renzo halusi tuotemerkkinsä erottautuvan valtavirran vapaa-ajanvaatemarkkinoista ja tavoittavan maailmanlaajuisen yleisön. Hän valitsi sanan "diesel", koska se oli helppo lausua ja ymmärtää kaikilla kielillä. Iskulause "For a successful life" (menestyksekästä elämää varten) kuvaa Dieselin brändi-identiteetin ydintä. Luovien ja provosoivien mainoskampanjoiden avulla Diesel on vakiinnuttanut asemansa johtavana muoti- ja viestintäalan yrityksenä. Brändi on aina haastanut vallitsevan tilanteen ja kulkenut omaa tietään. Diesel on vahvasti läsnä maailmanlaajuisesti yli 5 000 myyntipisteellä ja yli 400 monobrand-myymälällä, joista 37 on Yhdysvalloissa. Perustamisestaan lähtien yritys on valmistanut yli 2 000 erilaista pestyä denim-kuosia.
Näytä kaikki Diesel tuotteet